پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرا مردم از عطر های مختلف استفاده میکنند؟
نوشته شده در شنبه 4 ارديبهشت 1400
بازدید : 769
نویسنده : امین پارسیان

روغنهای معطر ، عطرها و سایر عطرها از اوایل تمدن توسط مردم تزئین می شده است. امروزه عطرها را می توان در اطراف یافت ، از شمع های معطر گرفته تا تمام محصولات حمام و بدن مورد علاقه شما. دلایل بی شماری برای پوشیدن عطر وجود دارد ، اما در نهایت این واقعیت خلاصه می شود که باعث می شود احساس خوشبختی کنیم. دلیل اینکه ما احساس خوشبختی می کنیم شدیداً به فرد بستگی دارد ، اما می تواند از وجود فرمون ها ، خاطره هایی که رایحه به آن احتیاج دارد ، احساس فرار و توانایی نشان دادن فردیت از طریق رایحه ها باشد.

برای خرید آدکلن خاص با سایت خوش آرا همراه باشید.

اول ، فرمون ها هورمون های تحریک کننده بویایی هستند که اشتهای جنسی را تحریک می کنند. منطقاً این هورمون در جنسیت و میل انسان نقش مهمی دارد. آنالوگهای هورمون طبیعی انسان را می توان در برخی از عطرها یافت که این رایحه ها باعث افزایش اشتهای جنسی می شوند. لیست فرمون های شناخته شده به طور مداوم در حال رشد است. اگرچه ، بیشتر فرمونهای شناخته شده در حال حاضر فقط روی آقایان کار می کنند. به همین ترتیب ، زنانی که از این نوع عطرها استفاده می کنند ، میل جنسی بیشتری را در مردان اطراف خود ایجاد می کنند و در عوض ، با افزایش احساس جذابیت و آراستگی ، عزت نفس او را تقویت می کنند. مطمئناً این باعث می شود هر زنی احساس خوشبختی کند. با این حال ، اگرچه فرمون ها بر جنسیت ما تأثیر می گذارند ، اما نتایج زودگذر است. بنابراین ، حضور آنها در یک عطر به دلیل دیگر استفاده از عطر ، نقش ثانویه دارد.



دوم ، یک ارتباط قوی بین رایحه ها و حافظه وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است در جایی به خرید بپردازیم و چیزی از نانوایی نزدیک آن را استشمام کنیم که چیزی را که مادر ما برای ما درست کرده است به یاد ما بیاندازد - مانند قهوه ای شکلاتی ، یا یک پای تمشک خانگی. سپس ، یک عطر یا لوسیون پیدا می کنیم که بوی شکلات و تمشک می دهد و بلافاصله با آن عطر در خانه احساس می کنید. همین امر در مورد صدها رایحه دیگر وجود دارد که ما را با خاطرات گرم و مثبت متصل می کند - مانند بوی ادکلن همسر یا دوست پسر روی ژاکت آنها ، بوی تعطیلات خاص ، بوی باران یا برف و غیره. اتصال خود به این خاطرات از طریق رایحه های به راحتی قابل دستیابی باعث خوشحالی ما می شود.

سوم ، همه ما نیاز به فرار داریم. خواه مادر ، نوجوان ، مادربزرگ ، مادران شاغل یا شوهرهای پر استرس خسته باشیم ، همه ما به مکانی برای فرار نیاز داریم و این فرار اغلب در حمام ، دوش یا ماساژ با استفاده از مواد معطر یافت می شود. خوشبو کننده ها یا درمانی نیستند ، عطرها می توانند ما را به مکانی آرام و آرام ببرند. آنها می توانند ذهن ما را جوان کنند و به حواس ما نیرو دهند. وقتی خود را با رایحه ای که دوست داریم محاصره کنیم ، در واقع خود را در یک حباب محافظ قرار می دهیم که استرس روزمره را به حداقل می رساند. ما فورا راحت هستیم

در آخر ، و شاید حتی بزرگترین دلیل استفاده از عطر ، نشان دادن فردیت ماست. با وجود عطرهای بسیار زیادی که می توانید از آنجا انتخاب کنید ، یک شخص می تواند در آنچه که خود تصمیم می گیرد خود را معطر کند ، اصیل باشد. آنها می توانند بوی خود را متناسب با روحیه ، مناسبت یا هر چیزی که دوست دارند تغییر دهند. یک روز بوی انار می گیرند و روز دیگر ، با تغییر ترجیح ، بوی گل رز و مشک می دهند. توانایی داشتن این نوع فردیت از طریق رایحه مستقیماً بر اعتماد به نفس و عزت نفس ما تأثیر می گذارد.

توانایی یک عطر برای ایجاد احساساتی مانند موجودات دلخواه ، ارتباط ما با خاطرات ، فرار و کمک به ما در نشان دادن فردیت فوق العاده است. این افزایش مثبت در زندگی روزمره باعث افزایش نشاط ، پیشرفت در انجام کار و افزایش مقاومت در برابر شکست می شود. امروز عطری را که باعث خوشحالی شما می شود پیدا کنید و به طور مداوم پس از آن از مزایای آن بهره مند شوید!






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: